Okřídlený šíp se sportovními geny

Škoda Kodiaq RS 2024

Modely s označením RS mají u automobilky Škoda dlouhou tradici. Můžeme je najít nejen v Octavii, na kterou si asi vzpomene každý, a která je už neodmyslitelně spojena s tímto znakem, ale historie pamatuje i Fabii v eresové variantě. A dalším vozem, o kterém dnes budeme mluvit, je nový Kodiaq. Jeho předchozí verzi jsme měli možnost otestovat. Novinkový sportovní model se představuje.

Exteriér

Na přídi našly své místo Matrix-LED světlomety druhé generace a osvětlená maska chladiče. Matrixy získaly další světelné segmenty a mohou tak lépe přizpůsobovat světelný tok aktuálnímu provozu. Zároveň ale se povedlo navýšit svítivost LED světlometů. Černé doplňky odkazují na sportovnější edici vozu Kodiaq. Odlišný je rámeček masky chladiče, kryty zrcátek, D sloupek, lišty okolo bočních oken nebo střešní ližiny. K tomu přidejme zatmavená boční okna. Přes celou šířku zádi se táhne reflexní pruh, stejně jako u jiných RS verzí. Vůz stojí na 20“ litých kolech Elias, opět v černém lakování. Pro usměrnění vysokého výkonu slouží upravené brzy a v rámci sedmimístné verze jsou na přední nápravě dvoupístkové červeně lakované třmeny

Interiér

V základu varianty RS je systém KESSY – bezklíčové zamykání, adaptivní podvozek DCC+ nebo audiosystém Canton. Kodiaq nabízí dvě varianty interiéru: RS Lounge a RS Suite. První jmenovaný nabízí perforované mikrovlákno Suedia a umělou kůži vč. Elektricky nastavitelných předních sedadel, ambientního osvětlení a ozdobných lišt. Druhý interiér nabízí místo mikrovlákna kůži a navíc jsou přední sedadla ventilovaná. Logo RS najdeme samozřejmě i v interiéru, a to na červeně prošívaném volantu. V základu řidič vidí základní údaje o vozidle na 10“ virtuálním kokpitu a infotainment na displeji o velikosti taktéž 10“. Za příplatek může displej infotainmentu povyrůst na 13“.

Motor

Pod kapotou došlo oproti předchůdci k nárůstu výkonu o 15 kW (20 koní) na finálních 195 kW (265 koní). To vše ze zážehové jednotky 2.0 TSI, která přenáší výkon na všechna čtyři kola přes sedmistupňovou převodovku DSG při točivém momentu 400 Nm. Nový Kodiaq RS překoná rychlost 100 km/h za 6,3 s (6,4 s u sedmimístné varianty) a ručička tachometru se zastaví na maximální hodnotě 231 km/h.

Cenu ani zahájení prodejů zatím ještě neznáme, nicméně očekáváme cenu pohybující se okolo 1,2 milionu.

Text: Jiří Hájek
Foto: Škoda Auto

Související články